Procurement w strukturze Process Automation (PA) to 35-osobowy zespół wspierający kilkanaście europejskich lokalizacji ABB w zakresie zakupów bezpośrednich, czyli związanych z produkcją i działalnością operacyjną firmy w ramach dywizji PA. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie ciągłości dostaw materiałów i usług niezbędnych do realizacji globalnych projektów oraz produkcji towarów. Zespół skupia się też na optymalizacji procesów pod kątem zwiększania efektywności i poprawy jakości przy jednoczesnym obniżaniu kosztów.
O firmie
ABB jest światowym liderem technologicznym w dziedzinie elektryfikacji i automatyzacji, kształtującym przyszłość świata, w którym zasoby wykorzystywane są w sposób zrównoważony. Nasze motto „Engineered to Outrun” oddaje ideę łączenia wiedzy z zakresu inżynierii i cyfryzacji, by wspierać klientów i partnerów w ich zrównoważonym rozwoju, poprawie wydajności i osiąganiu ponadprzeciętnych wyników. Przeszło 105 000 pracowników na całym świecie kontynuuje ponad 140-letnią historię firmy.
Największe osiągnięcia
Opracowanie Systemu Magazynowania Energii w ramach projektu Simandou EPS 5
We współpracy z lokalnym szwajcarskim zespołem zakupowym, nasi kupcy byli odpowiedzialni za ustalenie potencjalnych dostawców, ich wdrożenie, kwalifikację, jak też identyfikację ryzyk. W późniejszej fazie projektowej nasz zespół zajął się pozyskiwaniem ofert, negocjacjami warunków, składaniem zamówień oraz egzekwowaniem terminowych dostaw. Po początkowej rewizji zakresu jeden z dostawców znacznie podniósł swoje ceny w porównaniu do wcześniejszej oferty. W trakcie fazy realizacji zespół zarządzania łańcuchem dostaw prowadził obszerne i ciągłe negocjacje, aby rozwiązać tę korektę cenową. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby uzyskać korzystne warunki i ostatecznie udało nam się osiągnąć obniżoną cenę jednostkową. Dodatkowo wynegocjowaliśmy włączenie wymaganego testu w zakres oferty dostawcy, co zoptymalizowało koordynację projektu i koszty. Dzięki zaangażowaniu całego zespołu projektowego udało nam się osiągnąć korzystne warunki współpracy z dostawcami, konkretne redukcje kosztów i terminowe dostawy.
Jak pracujemy?
Nasz zespół to dynamiczna i zróżnicowana grupa specjalistów, którzy reprezentują różne kraje, kultury, pokolenia i języki. Dzięki tej różnorodności łączymy szeroką gamę doświadczeń, perspektyw i kompetencji, co pozwala nam skutecznie realizować cele w środowisku międzynarodowym. Nasza praca obejmuje zarówno działania operacyjne, jak i strategiczne. Nie tylko zarządzamy procesem składania zamówień i współpracą z dostawcami, ale również aktywnie uczestniczymy w inicjatywach związanych ze zrównoważonym rozwojem, zgodnością materiałową oraz zarządzaniem ryzykiem w łańcuchu dostaw. Nasza codzienna praca opiera się na wykorzystaniu wielu różnorodnych systemów i narzędzi, co pozwala na efektywne zarządzanie procesami zakupowymi w skali globalnej.
Dlaczego warto do nas dołączyć?
Oferujemy pracę w międzynarodowym środowisku, z wykorzystaniem różnorodnych systemów i narzędzi, co pozwala rozwijać kompetencje międzykulturowe, technologiczne i analityczne, otwierając drogę do dalszego rozwoju w globalnych strukturach firmy. Nasi specjaliści uczestniczą w ciekawych międzynarodowych projektach, współpracują z globalną siecią dostawców, biorą udział w projektach związanych ze zrównoważonym rozwojem, przez co mamy realny wpływ na realizowanie założeń ESG (Environmental, Social, Governance) oraz Zielonego Ładu. Ścieżki rozwoju w naszym zespole obejmują zarówno specjalizację ekspercką, jak i rozwój menedżerski. Oferujemy możliwość zdobywania doświadczenia w obszarze zakupów operacyjnych i strategicznych, a także rozwijania kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju, zgodności materiałowej, zarządzania ryzykiem oraz zarządzania zespołem na stanowiskach kierowniczych.